Anonymes ayant fait l'objet d'une édition

De Lamentations de Jérémie.

Sommaire

Lamentationum Jeremie prophete liber primus, Petrucci (1506)

Œuvre contenant les v. 1:1 à 1:3 et Jerusalem.


Liber decimus : Passiones dominice in ramis palmarum veneris sancte : necnon lectiones feriarum quinte, sexte avec sabbati sancti multaque alia quadragesine congruentia continet... (1534)

Paris, P. Attaignant, 1534 (F-Pn Vm1 1053 (10)). Œuvre contenant les v. 2:13 à 2:18 et Jerusalem de la Feria VI in Parasceve.

Titre : Passion selon saint Jean, Anonyme 1534
Interprète : Hervé Lamy, Les Chantres de la Sainte-Chapelle
Direction : Antoine Sicot
Éditeur : Ligia Digital
Référence : Lidi 0202153-05
Année : 2004
Contenu : Liturgie du Vendredi-Saint : Office de Matines :
Extrait des Leçons de Ténèbres (Anonyme), Samech. Plauserunt,
Phe. Fecit Dominus


Lamentatio 1A. Feria 6 A in Parasceve a 4. Anónimo (n.d.)

(F-Pn Vma 1663 (1)). Œuvre contenant les v. 2:8, 2:9 et 2:11 et Jerusalem.


Oratio Hieremie prophete (n.d.)

(CMM 760). Œuvre contenant les v. 5:1 à 5:4, 5:6 et 5:7, 5:15 à 5:17, 5:20, 5:22 et Jerusalem.



Incipit Lamentatio Hieremie Prophete (n.d.)

(F-Pn Vmb 4278). Issu du Ms Montecassino 871. Pièce 92. Œuvre contenant les v. 1:1 à 1:9 et Jerusalem.


Incipit Oratio Jeremie Prophete (n.d.)

(F-Pn Vmb 4278). Issu du Ms Montecassino 871. Pièce 93. Œuvre contenant les v. 5:1 à 5:10.


De lamentatione Jeremiae prophetae (n.d.)

(F-TLm Rés. Mus. B 111).1ère Leçon du Jeudi Saint. Œuvre contenant les v. 2:8 à 2:11 et Jerusalem. Seule une vx sans accompagnement a été retrouvée#1.


Lamentationes Jeremiae Prophetae. Archivium Musices Metropolitanum Mediolanense Anonimi Motteti Veneranda Fabbrico del duomo di Milano. Lectio Prima (n.d.)

Œuvre contenant les v. 1:1 à 1:4 et Jerusalem.


Lamentation (1928)

Chant folklorique de Lorraine à 1 vx sans accompagnement (F-Pn 40 Vm7 662 (2), Abbé L. Pinck. Ed. Vesklingende Weisen II. 1928. p. 265). Cantique protestant sur les Lamentations de Jeremiae.

Les paroles sont les suivantes :

De lamentatione Jeremiae Kunigundis
Ich bin eine alte Jungfer, die keinen Mann bekommen kann.
Ach, ich kann bekommen keinen Mann,
Was fang ich arme Alte an ?
O lamentatio!
Mit Gewürz und Gerümpel handelt ich eine Weil,
Jetzt hab ich Schwefel und Zundel feil,
Eine alte War, blutschlechter Gewinn,
Wo will ich alte Krämerin hin ?
O lamentatio!
O Kreuz der Nacht, wenn ich niessen muss,
Niemand der dir sagt ;
Helf dir Gott!
O Kreuz, o Jammer, Angst und Not!
O lamentatio!
O wenn doch nur einer käm und der mich nähm,
Er möcht sein krumm oder lahm,
Und wenn er auch hätt ein Kröpfchen klein,
Crotz des allergrössten Mühlstein,
So müsst er doch mein Liebster sein.
O lamentatio!
Jerusalem, Jerusalem,
O wenn doch bald nur einer käm,
Und der mich nähm,
Sonst muss ich noch sterbend schrein :
O lamentatio!


Leçon première du premier jour (n.d.)

(F-Pn, Vma 5041 (8)), Catalogue du fonds ancien (F-AU) :


Leçons de Tenebres (n.d.)

(F-Pn Vm1 1718) pour vx solo (clé d'ut 1ère ligne) avec transitions par symphonie (fl ou viole et bc) :

- Leçons des Tenebres pour le Per jour :
1ere Leçon (ut 1ère ligne) : Incipit, v. 1:1 à 5, Jerusalem,
Deux.e Leçon (ut 1ère ligne) : v. 1:6 à 9, Jerusalem,
Troisiême Leçon (ut 2ème ligne) : v. 1:10 à 14, Jerusalem ;
- Les Leçons de Jeremie à Tenebres Pour le Deux.e Jour :
Premiere Leçon (ut 1ère ligne) : De lamentatione, v. 2:8 à 11, Jerusalem,
Deux.e Leçon du Second Jour à Ténebres (ut 2ème ligne) : v. 2:12 à 15, Jerusalem,
Troisiême Leçon du Second Jour à Ténebres (fa) : v. 3:1 à 9 (v. 3 et 9 sans acrostiche), Jerusalem ;
- Leçon du 3èmejour :
Premiere Leçon du Trois.e jour à Tenebres (ut 1ère ligne) : De Lamentatione, v. 3:22 à 30, Jerusalem,
Deux.e Leçon du Troisiême jour à Ténebres (ut 1ère ligne) : v. 4:1 à 6, Jerusalem,
Trois.e Leçon du Trois.e Jour à Ténebres (fa) : Incipit, v. 5:1 à 11, Jerusalem.


Leçons de ténèbres (entre 1750 et 1790)

pour S solo et bc en Do mineur, 3.eme Leçon De Tenebre du 3.eme jour, Incipit oratio Jeremiae prophetae, Ms, 4 p., Vx (Ut 1) - Partie vocale (3 p.), d'une autre main (F-Sn M409(A)).


Lamentation Sabbato Santo (entre 1750 et 1830)

Ms, 10 parties en Fa majeur (1er et 2ème dessus, Hc, taille, B chantante) (F-Lm M6698) 1640.


Lamentationes (1600)

(textePL-WU, imprimé n° 29) (source Mendysowa). Ces lamentations figurent sous le titre de  : Psalmodia Choralis Continens Antiphonas intonationibvs, Psalmos, Responsoria, Hymnos, Introitvs et caeteras Cantiones Missae: Quo ordine quibusve melodiis per Circulum totius anni in templis decantari solent. Additis in fine lamentationibus ex aliis cantionibus, quae Vesperi in Hebdomade Palmarum canuntur. Ad Ecclesiarum et Scholarum Usum edita, studio et opera Bartholomaei Gesii, Francofortensistensium ad Oderam Cantoris. Cum Praefatiuncula D. Christophori Pelargi, universae Marchiae Superattendentis generalis Francofurti. Cum Privilegio Elect. [oris] Sax [oniae] et March [iae] Brandeb [urgensis.] Ex Officina Typographica Friederici Hartmanni. P. 40.

- Aleph. Candidiores Nazaraei ;
- Aleph. Ego vir videns paupertatem ;
- Aleph. Expandit Syon manus ;
- Aleph. O vos omnes qui transitis ;
- Aleph. Quomodo obscuratum est aurum ;
- Daleth. Viae Sion Iugent ;
- Lameth. In die furoris Domini ;
- Oratio Ieremiae prophetae ;
- Vau. Et recordata est Hierusalem.


Ieremiae (n.d.)

(Discantus, ATB). Selectae Harmoniae qvatvor vocvm de Passione Domini. Vitebergae apvd Georgivm rhav.


Lamentationes Ieremiae (1616)

S-Uu, S. 1. 1616) (Source Upsala). Tome II. Lamentationes Ieremiae cvm oratione eiusdem Prophetae pro hebdomada Sancta iuxta tonum Ecclesiae Varmiensis. En provenance du Collège des jésuites de Braunsberg.


Lament Jeronima Szafranca starosty checinskiego o smierci syno jego (1558)

(Ach Panie bys nie byl Bog) (PL- WRzno, SATB) (Source RISM AN 1463). Krakau, Mat. Siebeneicher, [1558].


Lamentazioni della settimana santa (1464)

(I-PS) (Source RISM AN 1464). Lamentazioni della settimana santa Mercoledí, Giovedí, Venerdí Santi per Sopr., Contr., Ten. e Basso.


Lezioni della Settimana Santa (1494)

(Source RISM AN 1494) (I-Bsf). Lezioni della Settimana Santa. Lezione I, Mercoledì, Giovedì Venerdì [A, T, B] ; Lezione III, Mercoledì, Venerdì [SATB]. Firenze, Brazzini.


Lamentationes Hieremiae Prophetae (1549)

(D-Dlb ; D-HB ; D-Mbs ; D-Rp ; D-Z) (Source RISM 15491). Lamentationes Hieremiae Prophetae, maxime lugubribus et querulis concentibus musicis, decoro undiquaque eruditissime observato : compositae à clarissimis nostri seculi musicis : Thoma Crequilone Caesarei chori magistro, Johanne Gardano, Petro de la Rue, flandro. Antonio Fevino. Claudio de Sermisy, ... et alio quodam incerto authore. - Nürnberg, J. von Berg & U. Neuber. Contient un auteur anonyme.


Lamentationum Jeremie prophete liber primus (1506)

(F-Pn, manque f. 23, 41, 49-50 ; GB-Lbm, manque f. 1 ; I-Bc, I-Pca) (RISM 15061). Lamentationum Jeremie prophete liber primus [3-4 v.]. Venezia, O. Petrucci. Contient un auteur anonyme.


Lamentatio (1612)

(E-Mn, Fondo Barbieri M. 787) (source Subira). Lamentatio, mélodie inconnue sur portée de 5 lignes, figurant en p. 53 demande l'ouvrage Directorivm, et Processionarivm Ordinis Fratrvm Minorvm. Ivxta Missale, et Breviarivm Romanum Pij V. Pontif. Max. iussu editum, et Clementis VIII. avctoritate recognitvm. Auctore F. Martino Ruyz, eiusdem Ordinis & almae Provinciae Castellae filio. Diuo Antonio de Padua dicatum. Hoc opus (Antoni) diuinum fert nomen, & omen Portat, vt hoc portes, & tueare manu. Vade liber tanto foelix eustode, quod omen Nomen habet, tutum quo tibi signet iter. [Estampa de San Antonio, y al pie:] "S. Antonivs de Padua." Anno 1612. De licencia D. Comiss. Gener. Salmanticae excudebat Franciscus de Cea Tefa.


Feria Quinta in Coena Domini (1616)

(E-Mn, Fondo Barbieri M. 464) (source Subira). Contient p. 1, Feria Quinta in Coena Domini. Ad Matutinum..., Zelus domus tuae. Antífona, Lamentaciones. (Mélodie inconnue) figurant dans l'ouvrage Officivm Hebdomadae Sanctae, cvm Psalmis, et Lectionibvs secundum Missale, & Breuiarium Romanum, Pij V. Pontif. Max. iussu editum, 1 Clementis VIII. auctoritate recognitum, cum Cantu Toletano. [Grabado con la imagen de Cristo cricificado, San Juan y la Virgen.] Matriti. Ex typographia Regia. Anno Domini M.DC.XVI.


Lamentaciones (1611)

(E-Mn, M. 1341 & M. 3952) (source Subira). Contient des Lamentaciones figurant dans l'ouvrage Directorivm Rituale pro cantoribus, alijsque Officialibus Divini Cvltvs in sacris functionibus Maioris Hebdomadae, juxta regvlas ab Ecclesia praescriptas. Ad usum Fratrum Minorum totivs Ordinis S.P.N.S. Francisci. Nunc denuo revisum, et in meliorem formam redactvm. per Fr. Franciscvm Diaz, praedicatorem Generalem, & in Conventu Matritensi S.P.N.S. Francisci Chori Praefectum. Matriti : Ex Typographia Sanctae Cruciatae, Anno Domini 1712, notamment en p. III v., Licencia de la Santa Cruzada "para que por sola una vez pueda hacer imprimir vn mil Tomos de Semanas Santas de Canto, con Lamentaciones, para el uso pripio de su Religión" (Madrid, 2 mai 1611).


Lamentaciones (1616)

(E-Mn, Fondo Barbieri M. 566) (source Subira). Contient au fol. 6 v., des Lamentaciones figurant dans l'ouvrage Officivm in tridvo ante Pascha, Ad Carmelitarum Breuiarij reformati rationem. [Escudo de la Orden.] Hispali in conuentu D.G.V. Mariae de monte Carmeli per Didacum Perez. Anno 1616.


Lamentaciones (1570)

(E-Mn, Fondo Barbieri M. 2708) (source Subira). Contient au fol. lxxix, des Canto de las Lamentaciones figurant dans l'ouvrage Pasionario de la Orden de Predicadores avec l'indication suivante : Ad laudem & gloriam Domini nostri Iesu Christi beatissimaeque matris eius Mariae & beati Dominici patris nostri. Explicit liber in quo habentur illa quae in hebdomada sancta solemniter sunt cantãda. Item euangelia in nocte natiuitatis & epiphanie cantanda cum duplici cantu, secundum vsum Fratrum Praedicatorum, correcta & copilata per Fratrem Ioannem a Palentia eiusdem ordinis, Pio quinto Pontifice Rom. existente, ex praedicto ordine assumpto, & Magistro ordinis F. Vicentio Instiniano. S.R.E. Cardinali, Provintiali Hispaniae, R.P.F. Alfonso de Hontiueros, anno 1570.


Lamentationes (1562)

(E-Mn, Fondo Barbieri M. 469) (source Subira). Contient au fol. lx, des Lamentationes avec une mélodie inconnue typique qui se chantent encore aujourd'hui à Montserrat, figurant dans l'ouvrage Passionarium Oxomense nouiter excussum: cui accessit Cerei Paschalis, fontisque benedictionis officium, cum alijs, quorum catalogum pagelle sequetis. Elenchus indicabit. Burgo Oxomensi. Excudebat Didacus Fernandez a Cordoua. M.D.LXII.


Lamentationes ieremie prophete (1565)

(E-Mn, Fondo Barbieri M. 279) (source Subira). Contient des Lamentationes figurant dans l'ouvrage [Escudo cardenalicio con las armas de Jiménez de Cisneros.] Haec tibi pentadecas tetragonon respicit illud Hospicium petri et pauli ter quinque dierum. Namque instrumentum vetus hebdoas innuit, octo Lex noua signatur, ter quinque receptat vtrunque. Passionarium toletanum, avec l'indication suivante : Explicit Passionarium cum Lamentationbus ieremie. atque Benedictione cerei paschalis, et Euangelijs natiuitatis epiphanie ... Anno a natiuitate Christi millesimo quingentesimo decimosexto quinto Nonas Julij... [Escudo de la Universidad Complutense], comprenant : Incipit passionarum secundum..., Lamentationes ieremie propheta.


Passionarium omnes quatuor Passiones continens. Lamentationes & Lectiones in triduo ante Pascha : cum Benedictione serey insabbato sancto (~1570)

(Latin, ms sur papier). Ce manuscrit contient le chant annoté complet des Passions du Christ ainsi que Les Lamentations de Jérémie et la Bénédiction des cierges utilises au cours de la Semaine Sainte. Les Lamentations sont répertoriées aux folios suivants :

- ff. 118r-133r, Lamentations for the Lord’s Supper [Holy Thursday], incipit, "Incipit Lamentatio Hieremiae prophetae. Aleph. Quomodo sedet sola Civitas plena populo" ;
- ff. 136r-151v, Lamentations for the Parasceve [Good Friday], incipit, “De Lamentatione Hieremiae prophetae. Heth. Cogita uit dominus dissipare murum filiae Syon tetendit funiculum suum” ;
- ff. 154r-167v, Lamentations for Holy Saturday, incipit, “De Lamentatione Hieremiae prophetae. Heth. Misericordiae Domini quia non summus consumpti: quia non defecerunt miserationes e ius”.

La composition monophonique est basée sur le plain-chant. Le compositeur a soigneusement noté les rythmes et élaboré le chant autour des points-clés du récitatif. De plus, il opte pour des mélismes complexes au lieu du plain-chant traditionnel.


Lamentationes (1770)

(E-Mn, Fondo Barbieri M. 766) (source Subira). Contient Lamentationes figurant dans l'ouvrage Rituale sacri, ac regalis Ordinis Beatae Virginis Mariae de Mercede, Redemptiones Captivorum. Nnuc denuo reformatum, mature recognitum, copiosè auctum, & in lucem editum, jussu Reverendissimi P.N.M. Fr. Basilii Gil de Barnabe, totius praedicti Ordinis Magistri generalis, & c. [Escudo de la Orden.] Matriti MDCCLXX. Apud Joachim Ibarra, Catholicae Maiestatis Thypographum. Cum Superiorum facultate.


Lamentationi per la settimana santa (1610)

(D-MÜs, D-Bc, AT). Une lamentation anonyme figure dans l'ouvrage Nove lamentationi per la settimana santa a quattro voci del R. D. Giovanni Croce, Chiozzotto... novamente date in luce. Venezia, G. Vincenti. (RISM 16105).


Leçons de Tenebres (1765)

(F-Pn, ancien fonds du Conservatoire, RISM AN 1479). Les Leçons de Tenebres, en plain-chant musical, composées dans le goût de Mr. Nivers, à l'usage de Paris. Paris, Christophe Ballard, 1765.


Cantus Ecclesiasticus Officii Maioris Hebdomadæ (1619)

(Rome, A. Phaeus)

Titre : Gesualdo - Tenebrae Responsories for Maundy Thursday
Interprète : The King’s Singers
Éditeur : Signum
Référence : SIGCD048
Année : 2004
Contenu : Lectio 1, Lectio 2, Lectio 3


Retour au sommaire



1. Avec l'aimable concours de Julien Ferrando.
Outils personnels