|
|
(9 versions intermédiaires par le même utilisateur non affichées) |
Ligne 1 : |
Ligne 1 : |
| A compléter
| |
|
| |
|
| Narcís Casanoves i Bertran (Sabadell, principis de febrer de 1747[1] - la Vinya Vella, Esparreguera, 1799) fou un compositor català de l'escola de Montserrat. | | Voir [[Narcís Casanovas Bertrán]]. |
| | |
| Fill d'adroguers, el seu pare era una persona considerada a Sabadell, ja que durant anys va formar part del consistori municipal i fins i tot en fou batlle en diverses ocasions.[1] Vers els nou anys v a ingressar a l'escolania de Montserrat i estudià música sota el mestratge de Josep Martí i Benet Julià. L'any 1763 va ingressar com a monjo al monestir. Va excel·lir com a organista, com a hàbil improvisador i com a compositor, emmarcat dins l'anomenat estil galant, precursor del Classicisme. Els darrers anys de la seva vida, es dedicà a formar musicalment els escolans.
| |
| | |
| Va escriure música vocal en llatí, a veus soles, amb acompanyament d'orgue i d'orquestra i moltes obres per a tecla. Se li coneixen misses, magníficats, responsoris, lamentacions, antífones marianes i lletanies. Destaquen especialment els 18 Responsoris per al tridduum pasqual i els Responsoris de Nadal.
| |
Dernière version du 29 avril 2012 à 10:28